LianOprins.reismee.nl

nog 7 nachtjes

Nog 7 nachtjes slapen en dan is het zover.....ik vertrek voor een maand naar Lilongwe, de hoofdstad van Malawi om daarbij Chitipi, eenproject van 'Doingoood', vrijwilligerswerk te gaan doen. Voor degene die het nog niet helemaal hebben meegekregen: Het is een opvanghuis voor ongeveer 30 kinderen in de leeftijd van 0 t/m 16 jaar die geen ouders meer hebben of uit een moeilijke thuissituatie komen. Het tehuis wordt geleid door een afrikaans echtpaar, de 'vader en moeder'. De kleutertjes krijgen onderwijs bij het tehuis en de oudere kinderen gaan extern naar school.In Afrika wordt alleen voor de middag les gegeven. 's Middags zijn alle kinderen weer thuis en dan is er tijd voor huiswerk maken en daarna sport- en spelactiviteiten. Ik zal in de ochtenden de kleuterjuf gaan ondersteunen en in de middag activiteiten organiseren vooralle kinderen.

Vanaf het moment dat ik besloten had om dit avontuur aan te gaan zijn er alveel mooie momenten voorbijgekomen, waardoor de reis nu al onvergetelijk is.....en nu moet ik nog vertrekken.

In december heeft de Winterfair, die we met een aantal vrienden hebben georganiseerd, naast een prachtige dag het geweldige bedrag van € 2.000 opgebracht. Met dit geld zal er een schaduwklim- en speeltoestel worden gebouwd bij het tehuis. Hopelijk gaat dit lukken in de tijd dat ik er ben, zodat ik een aantal mooie foto's kan maken en delen met de mensen die hier aan hebben bijgedragen.

In januari heb ik een dagje meegelopen bij basisschool De Drie Musketiers in Hulten. Elk jaar organiseert de school rond de vastentijd een actie voor het goede doel. Dit jaar zal de opbrengst ten goede komen aan Salamanischool in Lilongwe. Dit is een school waar ongeveer 200 kleuters verdeeld over 3 klaslokalen onderwijs krijgen. Elke dag voor ze naar huis gaan krijgen ze een warme (pap) maaltijd. Voor velen is dit dan vaakde enige maaltijd. Ieder kind van de Drie Musketiers mag een kledingstuk doneren. Deze zal ik meenemen en tijdens mijn bezoek aan Salamanischool daar verdelen onder de kinderen.

Ook zal er aan het eind van het jaar nog een donatie volgen aan Salamanischool. Hoeveel die gaat bedragen is nog onbekend. De Wereldwinkel in Rijen heeft namelijk aangegeven de fooienpot over 2016 te doneren aan dit project. Dus als jullie leuke wereldse cadeautjes gaan kopen bij de Wereldwinkel stop je wisselgeld in de fooienpot.......

Afgelopen weekend genoten van een supergezellige ik-vertrek-borrel. Mijn koffer kan ik voor de helft vullen met drop, pindakaas, hagelslag, tijdschriften en puzzelboekjes..... Komende dagen tochnog maar proberen om erwat meer practische dingen en kleren bij te proppen.

Iedereen alvast bedankt voor zijn bijdrage in wat voor vorm dan ook tot nu toe....Ik ga met heel veel plezier en gezonde spanning deze uitdaging aan...en zal proberen om geregeld verslag te doen van mijn belevenissen.

Reacties

Reacties

Ingrid van stiphout

Je hebt nu al een mooi verhaal. Ontzettend veel plezier, en geniet ervan

Groetjes Ingrid

Yvonne Rimbaut

Mooi geschreven. Een geweldige actie.
We wensen je een hele fijne tijd.
Liefs Wim en Yvonne

aj.geerts@home.nl

Geniet ervan!!!

Marijke

Spannend! Ik ben erg benieuwd naar jouw verhalen!
Leuk dat we op de hoogte kunnen blijven; vergeet niet te genieten!

xxx

Diann

Hoi Lian,

Nu ken ik jou al ruim 20 jaar en tòch weer een nieuw talent ontdekt....wat kun jij lekker bloggen!
Hann en ik volgen je graag in je Malawi-avontuur. Ik zie je morgen nog, maar nu alvast een toi toi toi!

De Swaantjes

Hoi Lian,

Spannend! Natuurlijk volgen we graag je belevenissen.
Heel veel succes en plezier.
xxx tot over een maandje buuf.

corry de wit

Hoi Lian, je gaat heel veel kinderen blij maken met jouw verblijf daar. Wat zal je in die maand veel beleven en zien. Fijn dat wij er ook wat van mee krijgen. Succes en hopelijk n hele mooie en fijne tijd daar.

Ilonka Mol

Hallo Lian,

Goeie reis, succes en veel plezier. Ik ga je reisverhalen volgen.

Groeten,
Ilonka Mol
LIO-stagiaire groep 5/6
De Drie Musketiers

Mark & Miriam

Eindelijk is het zover buuf! Gepakt en gezakt! Wij wensen jou een hele goeie reis en een hele mooie tijd in Malawi. Geniet van elk mooi moment! Xxx

Ingrid van den Ouweland

Hoi Lian,
Leuk verhaal nu al over de grenspassageperikelen! Geniet ervan!!
Groet Ingrid

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood